"צלול" למשרד להגנת הסביבה: "פרסמו את הנתונים הרבעוניים של איסוף הבקבוקים הגדולים שנכנסו לחוק הפיקדון"

עמותת צלול מבקשת מהמשרד להגנת הסביבה לפרסם, כפי שמחייב החוק, את הנתונים הרבעוניים של איסוף מכלי פיקדון בנפח 1.5 ליטר שהוכנסו לחוק הפיקדון בדצמבר 2021.

בנוסף מבקשת "צלול" מהמשרד להגנת הסביבה לבחון דרכים לשיפור הדרכים והאמצעים העומדים בפני הציבור הרחב והאספנים להשבת המכלים, שכן על-פי נתונים שבידי העמותה, הציבור נתקל בקשיים רבים בדרכו ליישם את החוק מאחר ומנגנון האיסוף לוקה בחסר בשל סיבות שונות הקשורות במשרד להגנת הסביבה, ביצרנים וברשתות השיווק. עובדה הפוגמת באפשרות איסוף מכלי המשקה ובמוטיבציה של הציבור שלה משקל מכריע להצלחת החוק.

במכתב למשרד להגנת הסביבה כתבה "צלול": "עמותת צלול פעלה רבות להרחבת חוק הפיקדון, וזאת כחלק מפעילותה לצמצום השימוש בפלסטיק חד פעמי -"צלול" יזמה את חוק השקיות, בשיתוף המועצה לישראל יפה, ואת פרויקט "עיר ללא פלסטיק" בשיתוף עיריית הרצלייה) ויש לה עניין רב בהצלחתו של חוק חשוב זה".

עוד כתבה "צלול", כי היא מאמינה ששיתוף פעולה בין כל הגורמים – המשרד להגנת הסביבה, ארגוני החברה האזרחית והציבור, יביאו להצלחתו של חוק חשוב זה שמטרתו המרכזית היא למנוע את השלכת הבקבוקים בשטחים הפתוחים, גדות הנחלים וחופי הרחצה, והוא חלק ממסע ממושך לצמצום השימוש בפלסטיק חד פעמי.