"צלול" למועצה אזורית גוש עציון: מט"ש תקוע גורם למפגעים סביבתיים ובריאותיים

עמותת "צלול" דורשת מראש המועצה האזורית גוש עציון, הנכנס, ירון רוזנטל, לטפל באופן מיידי בהרחבת מט"ש תקוע שמזרים שפכים כמעט גולמיים לנחל תקוע ומשם לנחל דרגה. במכתב לרוזנטל כתבה "צלול": 

עמותת "צלול" פונה אליך בעקבות תלונות של תושבי תקוע, שבתחום המועצה האזורית גוש עציון בדבר זרימת שפכים במשך חודשים רבים ממט"ש תקוע לנחל תקוע ומשם לנחל דרגה, שמזהמים בדרכם שמורת טבע מוכרזת ונופי בראשית, גורמים  לנזקים סביבתיים חמורים ומסכנים את שלום ובריאות הציבור.

מבדיקה שערכה "צלול" עולה שהמט"ש שתוכנן בעבר כדי לטפל ב-300 מ"ק שפכים ביום, מטפל בפועל ב-500 מ"ק ביום. התוצאה היא קולחים באיכות ירודה ביותר הזורמים לסביבה. לצורך עבודת הרחבת המט"ש ושדרוגו שכרה המועצה את חברת "מודן שושן בניה ופיתוח בע"מ". אלא שהעבודות הופסקו בשל סכסוך כספי בין המועצה לקבלן. אם לא די בכך, לצורך עבודת השדרוג הושבתו חלקים מהמט"ש, עובדה שהרעה עוד יותר את איכות הטיפול. התוצאה היא שכיום המט"ש מזרים לסביבה ביוב כמעט גולמי. משלט שהציבה המועצה עולה שהעבודות לשדרוג המט"ש היו אמורות להסתיים ביוני 2023. תשעה חודשים  לאחר מכן הביוב ממשיך לזרום, לפגוע בסביבה ולסכן את בריאות התושבים, תוך שהמועצה  לא עשתה דבר על מנת להפסיק את ההזרמה, זיהומה של הסביבה וסיכון האוכלוסיה.

עמותת "צלול" מברכת אותך על בחירתך לתפקיד ראש המועצה, ומצפה שתפעל במהירות הראויה, תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים, כדי לטפל במפגע חמור זה הגורם לסבל לתושבים ולסביבה, תוך עבירה, לכאורה, על חוק המים ותקנותיו, פקודת בריאות העם, חוק מניעת מפגעים, חוק הניקיון ועוד.

יש לציין שמרבית ההתנחלויות שמעבר לקו הירוק מזרימות שפכים וקולחים לסביבה ולנחלים וזאת בשל היעדר נפח טיפול מספיק במט"שים שנבנו לאוכלוסייה מצומצת הרבה יותר. רוב השפכים מחלחלים למי התהום וגורמים לזיהומם.