ניוזלטר מרץ 2024

המלחמה הנמשכת גובה קורבנות רבים והחטופים טרם שבו, אך למרות הצער והעצב שמסביב נתחיל הפעם בבשורה טובה –
בעקבות התנגדות עיקשת של "צלול", מדענים ורבים נוספים, החליטה הוועדה למתן היתרי הזרמה לים שלא לאשר תוספת הזרמת חנקות למפרץ אילת ומנעה בכך פגיעה בשונית האלמוגים הנדירה שבו.
 
יחד עם ארגוני הקואליציה לעצירת אסון הנפט של קצא"א באילת נפגשנו עם צוות מיוחד שהקים משרד ראש הממשלה, הצגנו את הסיכונים הרבים שבהגדלת שינוע הנפט ודרשנו לקבל החלטה נכונה ואחראית שתמנע את הגידול.
 
בוועדה המחוזית תל אביב התנגדנו לתוכנית "המובל הימי"- שבמסגרתה אמור להיבנות צינור מפלצתי שיזרים את מי נחל האיילון לחוף יפו במקום לירקון.
 
בנוסף, דרשנו משר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שלא לקצץ בתקציב הקמת מאגרי קולחים ושיפור איכות הקולחים. משמעות הקיצוץ היא חופי רחצה סגורים גם בימי הקיץ החמים.
 
פרסמנו נייר עמדה ודיברנו בתקשורת במטרה לעודד את רשות המים לפתוח את סכר דגניה ולהשיב חיים לנהר הירדן ולכינרת.
 
לראש מועצה אזורית גוש עציון הנכנס שלחנו מכתב הדורש ממנו לטפל במט"ש תקוע ולמנוע את הפגיעה בנחל תקוע ובנחל דרגה – אתרי מורשת שאין לנו זכות לזהם.
 
עקבו אחרינו בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ובטיקטוק, הפיצו את המסרים שלנו בקרב בני משפחה וחברים, העבירו הלאה את הניוזלטר הזה והצטרפו למגיני הים והנחלים בתמיכה חודשית קבועה.
 
בנוסף, מהיום אפשר גם לעגל לטובה לצלול! הכסף הקטן שלכם.ן יכול לעשות ים של שינוי למען הים, החופים, המים והנחלים. איך מתחילים? נכנסים לקישור ומתחילים לעגל.