באוקטובר 2020 חתמה חברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א) ובעבר חברת קו צינור אילת אשקלון, על הסכם עם חברת RED-MED במסגרתו מכליות ענק יובילו נפט מהמפרץ הפרסי לנמל אילת, שיוזרם בצינור קצא"א לאשקלון, שם יוזרם למכליות שיסיעו אותו לאירופה. "צלול" ושורה ארוכה של ארגוני סביבה מתנגדים לתוכנית בכל תוקף כי היא מסכנת את אלמוגי מפרץ אילת שהם האחרונים שישרדו את משבר האקלים, את הרי אילת והנגב שבהם יעבור הצינור ואת הים התיכון שמימיו יחשפו לאסון דליפה ממכליות. "צלול" וארגוני הסביבה האחרים פנו לבית המשפט בדרישה לעצור את התוכנית, לה מתנגד גם המשרד להגנת הסביבה.
בדיקות שערכה "צלול" בנתוני הצינור חשפו את מצבו הגרוע ואת העובדה שבמהלך השנים הוא אוכל במקומות שונים ולכן הוא מסוכן מאוד לסביבה. המשרד להגנת הסביבה התריע גם הוא על מצב הצינור ועל הצורך הדחוף להחליפו במקומות שונים.



כל הארץ הפגנות נגד קצא"א
במהלך ספטמבר 2021 החל מסע הפגנות כנגד הסכם קצא"א במטרה לשכנע את ראש הממשלה, נפתלי בנט ואת שר החוץ, יאיר לפיד, לבטל את הסכם קצא"א ולמנוע בכך אסון סביבתי, כלכלי וחברתי אדיר.
המפגינים – אנשי ארגוני סביבה, אנשי מחאת בלפור ואזרחים רבים עמדו על הגשרים ברחבי הארץ החזיקו שלטים, הניפו דגלים וקראו לבנט ולפיד לבטל את ההסכם שימיט אסון על האזור כולו. עמותת צלול קראה לממשלה לבסס את השלום עם מדינות המפרץ לא על יצוא נפט, אלא לקדם פרויקטים לאנרגיה חלופית ולמנוע בכך את האסון שבפתח.
חדשות

דף עמדה: הסיכון הביטחוני והכלכלי בעקבות החלטת הממשלה להגדיל את כמות הנפט המשונעת במפרץ אילת ובים התיכון
"צלול" קוראת לממשלה לחזור בה מהחלטתה להרחיב את שינוע הנפט שמתכננת חברת "קו צינור אירופה אסיה" (קצא"א) באילת ובאשקלון בניגוד גמור לעמדות מומחים ומבקר המדינה.

"צלול" בקמפיין ווטסאפים לסילמן ורוזן: אל תכנעו ללחץ, אל תפקירו את מפרץ אילת
ביום חמישי (12 במרץ 2025) המשרד להגנת הסביבה יחליט האם הוא מאשר את הגדלת שינוע הנפט במפרץ אילתל בניגוד לעמדתו הקודמת שהיא "אפס תוספת סיכון

כינוס השדולה הסביבתית – מצילים את אילת והדרום מאסון קצא"א
בעקבות החלטת הממשלה לבטל את מדיניות "אפס תוספת סיכון" למפרץ אילת, והסכנה הנשקפת לעתיד העיר אילת ודרום הארץ מהגדלת שינוע הנפט – תוצאת החלטה זו,

חוו"ד אלוף (מיל') גיורא איילנד מתריעה מפני איומים ביטחוניים ומדיניים שצפויים מהגדלת שינוע הנפט באילת ואשקלון
למרות התנגדות נחרצת של ראשי הערים אשקלון ואילת, למרות חוות דעת כלכליות, בריאותיות וסביבתיות שמתריעות על האיומים האדירים שתגרום הגדלת שינוע הנפט של קצא"א, ולמרות

המלצת ארגוני הסביבה למשרד להגנת הסביבה לעריכת סקר סיכונים להגדלת שינוע הנפט במפרץ אילת
"צלול", מטה החירום "עוצרים את אסון הנפט" ועמותת "מדבר וים", הגישו למשרד להגנת הסביבה מסמך עקרונות והמלצות להנחיות לסקר הסיכונים להגדלת שינוע הנפט באילת. במסמך

הלחץ הציבורי עבד – בוטלה הצעת המחליטים לאשר את הגדלת שינוע הנפט של קצא"א באילת
הלחץ הציבורי והעבודה המשותפת של ארגוני הסביבה, הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים לבלום את המחטף המסוכן להגדיל את שינוע הנפט של חברת קו צינור