באוקטובר 2020 חתמה חברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א) ובעבר חברת קו צינור אילת אשקלון, על הסכם עם חברת RED-MED במסגרתו מכליות ענק יובילו נפט מהמפרץ הפרסי לנמל אילת, שיוזרם בצינור קצא"א לאשקלון, שם יוזרם למכליות שיסיעו אותו לאירופה. "צלול" ושורה ארוכה של ארגוני סביבה מתנגדים לתוכנית בכל תוקף כי היא מסכנת את אלמוגי מפרץ אילת שהם האחרונים שישרדו את משבר האקלים, את הרי אילת והנגב שבהם יעבור הצינור ואת הים התיכון שמימיו יחשפו לאסון דליפה ממכליות. "צלול" וארגוני הסביבה האחרים פנו לבית המשפט בדרישה לעצור את התוכנית, לה מתנגד גם המשרד להגנת הסביבה.
בדיקות שערכה "צלול" בנתוני הצינור חשפו את מצבו הגרוע ואת העובדה שבמהלך השנים הוא אוכל במקומות שונים ולכן הוא מסוכן מאוד לסביבה. המשרד להגנת הסביבה התריע גם הוא על מצב הצינור ועל הצורך הדחוף להחליפו במקומות שונים.
כל הארץ הפגנות נגד קצא"א
במהלך ספטמבר 2021 החל מסע הפגנות כנגד הסכם קצא"א במטרה לשכנע את ראש הממשלה, נפתלי בנט ואת שר החוץ, יאיר לפיד, לבטל את הסכם קצא"א ולמנוע בכך אסון סביבתי, כלכלי וחברתי אדיר.
המפגינים – אנשי ארגוני סביבה, אנשי מחאת בלפור ואזרחים רבים עמדו על הגשרים ברחבי הארץ החזיקו שלטים, הניפו דגלים וקראו לבנט ולפיד לבטל את ההסכם שימיט אסון על האזור כולו. עמותת צלול קראה לממשלה לבסס את השלום עם מדינות המפרץ לא על יצוא נפט, אלא לקדם פרויקטים לאנרגיה חלופית ולמנוע בכך את האסון שבפתח.
חדשות
כינוס השדולה הסביבתית – מצילים את אילת והדרום מאסון קצא"א
בעקבות החלטת הממשלה לבטל את מדיניות "אפס תוספת סיכון" למפרץ אילת, והסכנה הנשקפת לעתיד העיר אילת ודרום הארץ מהגדלת שינוע הנפט – תוצאת החלטה זו,
המלצת ארגוני הסביבה למשרד להגנת הסביבה לעריכת סקר סיכונים להגדלת שינוע הנפט במפרץ אילת
"צלול", מטה החירום "עוצרים את אסון הנפט" ועמותת "מדבר וים", הגישו למשרד להגנת הסביבה מסמך עקרונות והמלצות להנחיות לסקר הסיכונים להגדלת שינוע הנפט באילת. במסמך
הלחץ הציבורי עבד – בוטלה הצעת המחליטים לאשר את הגדלת שינוע הנפט של קצא"א באילת
הלחץ הציבורי והעבודה המשותפת של ארגוני הסביבה, הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים לבלום את המחטף המסוכן להגדיל את שינוע הנפט של חברת קו צינור
בלחץ ארגוני הסביבה וראשי הרשויות הדיון בממשלה בנושא קצא"א בוטל בפעם השנייה
בעקבות לחץ של ארגוני הסביבה וראשי רשויות הורידה הממשלה מסדר יומה בפעם השנייה את הדיון בהגדלת שינוע הנפט של קצא"א וביטול סמכות המשרד להגנת הסביבה
מחקר DHV קובע: עלויות עתק במקרה זיהום נפט באילת: 11 מיליארד שקל, (לא כולל נזק לאלמוגים). בים התיכון: 35 – 122 מיליארד שקל
מחקר שיזם ה"מטה לעצירת אסון הנפט", בהובלת "צלול", קובע: הנזקים הכלכלים שעלולים להיגרם לים התיכון או למפרץ אילת כתוצאה מאירוע שפך נפט בינוני בכמות של
הישג ל"צלול", ארגוני הסביבה והרשויות: החיסון על קצא"א יצומצם ופעילותה תהיה חשופה לעיני הציבור
בעקבות מאבק ארוך ונחוש של "צלול", ארגוני סביבה נוספים ורשויות מקומיות, אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת נוסח חדש ומקל של צו החיסיון של חברת