"צלול" לנתניהו: סכסוך בין שני ראשי ערים, חברי מרכז ליכוד: פרץ ויאסין, גורם לנזק סביבתי, בריאותי ותכנוני קשה

עמותת צלול שלחה בקשה דחופה ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בדרישה לפתור את המחלוקת בין ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, וראש עיריית שפרעם, עורסן יאסין – שניהם חברי מרכז ליכוד, הפוגעת בסביבה, במשק המים, בבריאות תושבי האזור ובתושבי שפרעם ואעבלין.

לדברי "צלול", המחלוקת נובעת מהתנגדות ראש עיריית קריית אתא, פרץ, לבקשת תאגיד המים והביוב "מי שפרעם", להקים בשטח המוניצפלי של קריית אתא, תחנת שאיבה לביוב, ולהעביר צינור ביוב חדש, (במקום הצינור הישן, הקורס והמזהם שהוקם בשנות ה-70'), שיוליך את שפכי שפרעם ואעבלין למכון טיהור שפכים חיפה, וימנע את גלישות הביוב לשטחים הפתוחים ולמי התהום. לא רק זאת, היעדר הצינור מונע בראש ובראשונה הקמת שכונות מגורים שבהן אלפי יחידות דיור בשפרעם ובאעבלין, ששתיהן סובלות ממצוקת דיור קשה. לא עוזרות בקשותיו של עורסן יאסין, ראש עיריית קריית אתא – עומד בסירובו.

בתגובה לכתבה בערוץ 11 בנושא זה, הודה ראש עיריית קריית אתא, פרץ, שאין בכוונתו לאפשר את הקמת הקו. לדבריו: "העיר (קריית אתא) פועלת בראש ובראשונה לטובת תושביה. קו הביוב המבוקש עובר בשכונת מגורים חדשה, בצורה לא הגיונית, ואין בכוונת העיר לאפשר זאת. לראשי הרשויות ולתאגיד הוצעו מספר חלופות במהלך פגישות עם משרדי הממשלה".

במכתבה הדגישה "צלול", שמתגובתה של עיריית קריית אתא נודף ריח רע של בדלנות, גזענות ואי כיבוד האחר. לדברי "צלול": לא נותר אלא לדמיין מצב שבו עיריית תל אביב ועיריית ראשון לציון היו מתנגדות להעביר תחת שכונות המגורים שלהן את שפכי כל גוש דן, המטופלים בשפד"ן. הרי בשל הצפיפות הגדולה, אין עיר בארץ שבתחומה לא עוברות תשתיות המשרתות גם ערים אחרות.

 במכתבה כתבה "צלול": "עמותת צלול מבקשת שתפעיל את השפעתך על ראש עיריית קריית אתא, פרץ, שהתנגדותו להעברת תשתיות מחבלת באופן ישיר בעתידם של תושבי וילדי שפרעם, בכך שהיא מונעת מהם אפשרות למגורים, ובאותה עת פוגעת בסביבה, בבריאות ובמי התהום, שהם מקור מים חשוב בישראל".

עוד כתבה "צלול: "לא יעלה על הדעת שתנועת הליכוד, תעמוד מנגד כאשר נציג בולט ומרכזי שלה, נוהג בדרך זו וגורם בשל כך לפגיעה קשה בשכנים, בסביבה, ומסכן את ביטחון המדינה ובריאות הציבור".