"צלול" לחולדאי: "חיבור הרצלייה לשפד"ן, אסון סביבתי"

עמותת צלול  פנתה לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בדרישה לפעול בדחיפות למניעת חיבורה של העיר הרצלייה למערכת השפד"ן כל עוד לא הושלמה הרחבתו וכל עוד לא נמצא פתרון לסוגיית עודפי הנגר העירוני של הרצלייה, הגורמת כבר כיום להזרמת שפכים לים בכל חורף. לדברי "צלול", חיבורה של הרצלייה למתקן השפד"ן, תגרום לקריסה כוללת של המערכת, לזיהום חמור של הים לאורך חופי תל אביב- יפו ולמפגע אקולוגי ובריאותי חמור בכל אזור המרכז.  לדעת העמותה: "לא ניתן להסכים לאישור תוכניות בנייה חדשות בערים שאין להן מענה מלא לנגר ולביוב ולמצב שבו בניה חדשה גורמת להזרמת ביוב לים ולפגיעה בבריאות הציבור".

במכתב לחולדאי כתבה "צלול": "מזה מספר שנים מקדמים מוסדות התכנון תכניות בינוי בהרצליה למגורים של כ-20,000 יחידות דיור חדשות, לתעסוקה ולמסחר. אחת התוכניות, תמ"ל 1096, מתוכננת על קרקעות מט"ש הרצליה. במרכז התוכנית ביטול המט"ש והזרמת השפכים לטיפול השפד"ן.  אלא, שכידוע לך בוודאי, בעקבות הפיתוח הנרחב בכל גוש דן, העיכובים בהרחבתו והעיכובים בפיתוח אמצעים לשדרוג הקולחים, מתקן השפד"ן נמצא כבר כיום בחוסר קיבולת קיצוני.  תוספת שפכי הרצליה תחריף את הבעיה ותגרום לקריסה כוללת של המערכת ולהזרמת השפכים לים, תוך גרימת אסון אקולוגי ותברואי".

עוד כתבה "צלול", כי אם החיבור יתצבע, הרי שבכל אירוע גשם משמעותי בהרצלייה, יוזרם ביוב גולמי היישר לחופי צפון תל אביב, דרך מוצא רידינג (כפי שקורה גם בתל אביב). לאחר שנים של זיהום מסיבי של הים בבוצת השפד"ן, שבא לסיומו באמצעות השקעה במתקנים אנאירוביים והפיכתה לדשן, לא ייתכן להשיב את הגלגל לאחור ולחזור ולזהם את הים.

"צלול" מבקשת את הצטרפותך לציבור גדול המתנגד לרעיון הזוי זה, וכי תפעל מול יו"ר השפד"ן, חבר מועצת תל אביב-יפו ארנון גלעדי, למציאת חלופות שאינן כוללות הזרמת הביוב לים", כתבה "צלול", "הציבור לא יוותר על עקרון הגנת הים מפני אירועי זיהום קיצוניים, וייאבק בתכנית זו בכל הכלים העומדים לרשותו. אין לנו ספק, כי גם אם יידרש מאבק ממושך ויקר, אנו ננצח. במקום להאשים את "הירוקים" בעיכובים ובבירוקרטיה, מוטב שהרשויות יצטרפו לדרישה לסביבה נקיה ובריאה ולמניעת זיהום הים, וייחסכו בכך זמן ומשאבים לטובת השקעתם מלכתחילה ביצירת פתרון הולם".

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.