בעקבות עתירת "צלול" וישובים נוספים במישור החוף, בית המשפט הוציא צו זמני כנגד המשך הרצת אסדת לוויתן

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא ביום שלישי (18 בדצמבר 2019) צו מניעה להרצת אסדת לוויתן הממוקמת מול חוף דור. הדיון בצו יתקיים ביום רביעי בצהריים. החלטת בית המשפטה תקבלה בעקבות עתירה שהגישה עמותת צלול ואיתה חמש רשויות נוספות – המועצות המקומיות זכרון יעקב, ג'סר א-זרקא, פרדס חנה-כרכור, והמועצות האזוריות מגידו ועמק חפר כנגד המשרד להגנת הסביבה ונובל אנרג'י.  בטענה לפיה הרצת האסדה, שתפלוט חומרים מזהמים בריכוזים גבוהים,  מסכנת את בריאות תושבי האזור.

צלול והרשויות דורשות להקפיא את הפעילות באסדה עד לתיקון היתר הפליטה להרצה, שכן מערך ניטור האוויר באסדה הופקד בידי נובל אנרג'י, באופן שמעמיד אותה בניגוד עניינים. לטענתן, ניטור המזהמים בכמות חורגת תיאלץ את החברה לחדול את פעולת האסדה, ועלול גם לגרום להעמדתה לדין פלילי.

עוד טענו צלול והרשויות, כי ההיתר שניתן לנובל אינו כולל דרישה לניטור רציף על גבי האסדה. החברה אמנם הסכימה לניטור רציף וולנטרי אותו  יבצע איגוד הערים שרון כרמל, אלש שניטור זה אינו חלק מהיתר הפליטה. ע

בתגובה להחלטת בית המשפט הודיעה "צלול", כי פסיקת בית המשפט היא ניצחון לתושבים שאיבדו אמון ברשויות המדינה שיגנו על בריאותם. מול התושבים עמדו כוחות עצומים של הסתרה וטיוח, בראשם השר להגנת הסביבה ושר האנרגיה, שבחרו לעמוד לצד חברות קידוח הנפט והגז במקום לשרת את האינטרס הציבורי. זהו תמרור אדום לפעולות הכוחניות שננקטות כנגד ציבור עצום אשר עלול להיפגע מהרצת אסדת הקידוח ובפעם הראשונה יזכה לדיון אמיתי בפני שופט מחוזי על ההשלכות הבריאותיות של הרצת האסדה".

 
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן