צלול ואינדינגב: לראשונה בארץ אירוע ללא פלסטיק

בהנחיית עמותת צלול הפך אירוע אינדינגב, שנערך בסוף אוקטובר 2019 במצפה גבולות שבנגב, לאירוע הראשון בארץ ללא פלסטיק חד פעמי. תחת הסיסמא "צמצמתי פלסטיק הרווחתי ים".

במסגרת הפסטיבל נמכרה בירה בכוסות רב פעמיות, מתכלות 

במהלך הפסטיבל נפגשו מנכ"ל צלול, מאיה יעקבס, והפעילה החברתית, דפני ליף, יועצת העמותה לפעילות שטח, עם משתתפי הפסטיבל והסבירו על הצורך הדחוף לצמצם את השימוש בפלסטיק ולהפסיק את השימוש בפלסטיק חד פעמי.

לדברי יעקבס: "משבר האקלים כבר כאן, אבל עדין יש חלון הזדמנויות לעצור אותו. שיתוף הפעולה עם אינדינגב הוא רק חלק מפעילות "צלול" להעלות את המודעות הציבורית. עלינו להתגייס יחד, במאמץ משותף, לשנות הרגלים ברמה האישית אך גם לדרוש שינוי ברמה הלאומית".

במסגרת הפסטיבל הוצע למשתתפים לרכוש כוס רב פעמית בעלות של 25 שקלים, כשארבעה מילויים מחדש של בירה החזירו את עלותה. מי שקנו בירה בכוס חד פעמית, קיבלו כוס עלויה PLA (פוליאסטר מתכלה עשוי מעמילן תירס). עם סיום הפסטיבל הועברו הכוסות לאתר קומפוסט מורשה. חברת "נגב אקולוגיה" פעלה גם היא במתחם לאיסוף והפרדה של פסולת קרטונים, פלסטיק, בקבוקי זכוכית ופחיות שימורים בשיתוף הציבור שנרתם למשימה ומי שהביא לעמדות המחזור 30 כוסות חד"פ מתכלות או כוס מלאה בבדלי סיגריות קיבל שובר לבירה חינם.  

בתמונה: אומנית ציור גוף שציירה על גופם של המשתתפים את הלוגו של "צלול".

לכתבה במעריב