ניוזלטר אוקטובר 2023: כואבים ופועלים למען הסביבה והבריאות

אנחנו במלחמה איומה. כולנו חווים אבל וצער על המתים הרבים – נשים, גברים, ילדות, ילדים, חיילות וחיילים, דואגים לחטופים, זועמים על אוזלת היד הממשלתית וחרדים מפני הבאות. אך למרות הכאב הרב וחוסר הוודאות, גם בימים קשים אלה "צלול" ממשיכה לדאוג לסביבה נקייה שהיא חלק חשוב מבריאותינו הפיזית והנפשית.
מאז פרוץ המלחמה התרענו מפני החמרת הסיכון לעיר אילת, לים סוף ולשונית האלמוגים בעקבות הגדלת כמות הדלקים שמעבירה חברת קצא"א, ודרשנו שעם החזרה לשגרה לא תאושר הרחבת שינוע הנפט במפרץ. דרשנו מוועדת הכלכלה של הכנסת לקיים דיון עמוק בסוגיות הקשורות למשק המים בשעת חירום, ודרשנו ממועצת הנפט שלא לאשר חיפושי נפט וגז נוספים ומיותרים בשעת מלחמה.
שלחנו כוסות רב פעמיות (עם תפס מיוחד) לחיילים – שהן נוחות לשימוש, וגם כי למרות שעת חירום חייבים לשמור על הסביבה. רכשנו מדיח כלים עבור משפחות מפונים, ואירגנו ניקיון חופים חווייתי לילדי העוטף ששוהים באילת. צוות "השפעה מקומית" שינה את פעילותו ומסייע בקידום עסקים, בנגב המערבי ובגליל המערבי, שנפגעו בשל המלחמה הקשה, וצוות העמותה מתנדב במיזמים שונים לתמיכה במשפחות המפונים ובעזרה לחקלאים המשוועים לידיים עובדות.
עמותת "צלול" שולחת תנחומים למשפחות האבלות, מחזקת את משפחות החטופים, מאחלת הבראה לפצועים, ומתחייבת להמשיך לשמור על הסביבה והבריאות גם בימים קשים אלה.