"פעיל צלול" של חודש אפריל 2016: עמית ענבר: "גם אני פעיל צלול"

"פעיל צלול" של חודש אפריל 2016: עמית ענבר: "גם אני פעיל צלול"

עמית ענבר, גולש רוח אולימפי בעבר ונציג ישראל.  מנהל בתי ספר לגלישה מזה 25 שנה. (סאפאווי בשנים האחרונות) עוסק בפעילות בים כבר 35 שנה.

מה זה ים בשבילך?

"הים הוא החבר הכי טוב, הפסיכולוג שלי, מגרש המשחקים שלי ומקור הפרנסה שלי. חשוב לא פחות- הים הוא כלי איתו אני יכול לעזור לאנשים לחולל מהפך בחייהם דרך הגלישה".
מהן הבעיות הסביבתיות העיקריות בהן נתקלת לאורך שנות הקריירה שלך בים ואיתן נאלצת להתמודד אז וגם היום כבעל עסק?

"לאורך שנותיי בים ראיתי ירידה ניכרת בכמות הדגה והחי. בעיה סביבתית קשה נוספת בה אני נתקל כל שנה היא בעיית הזיהום, שאותו ניתן לראות גם בצורה וויזואלית בעיקר בחודשי החורף – תקופה בשנה בה הרשויות מרשות לעצמן להזרים כמויות של שפכים ואלו התקופות הדומיננטיות בים עבור גולשים. כבעל עסק, יש כאן קושי בלהזמין אנשים לגלוש בים מזוהם. לא אחת ביטלתי את פעילות הדרכה במועדון הגלישה בגלל חשש לבריאות לקוחותיי" .

מהם השינויים הסביבתיים שהנחלת בעסק שלך מרגע הקמתו?

"חלק גדול מהעבודה השוטפת שלנו במועדון הגלישה היא עבודה עם בני נוער. מעבר ללימוד גלישה אנחנו עוסקים רבות בחינוך לשמירה על הים, מתוך הבנה שהדור הבא הוא עתיד השמירה על הים, דרך חינוך נגדיל את המודעות להרס ולנזקים שהאדם גורם לים".

מה החזון שלך מבחינה סביבתית? איפה אתה רואה את הים במדינת ישראל בעוד 5 שנים מהיום?

"בחזון שלי אני רואה פעולה של גופים ואנשים "מגני ים" כחלק בלתי נפרד מהמאבק לים נקי מול גורמי המדינה, שצריכים להבין ולהפנים את חשיבות השמירה על הים לדורות הבאים דרך חקיקה ותקנות.

"החזון והתקווה שלי הם  שאוכל לבלות בים עם הילדים שלי ושנזכה לראות את חופי הים כפי שאני זוכר אותם בילדותי, מקום שוקק חיים מלא בדגים ולא כמו היום שהים הוא בעיקר שלולית לניקוז שקיות פלסטיק וזוהמה.

מה המסר שלך לאוהבי הים בישראל- מדוע חשוב לך להיות מגן ים?

חשוב להיות מגן ים כי כל אחד משפיע, כל אחד יכול לעשות שינוי ולו הקטן ביותר. יחד נוכל לעשות שינוי גדול!

רוצים להצטרףהקליקו והצטרפו למגני הים!

השארת תגובה