כנס "משפיעים 2024 – כוחה של קהילה", ע"ש אופיר אלון – הרצאות, פאנלים וסדנאות

"כנס משפיעים 2024 – כוחה של קהילה" על שם אופיר אלון, פעיל סביבתי אהוב ומוערך, התקיים ב-20 בספטמבר 2024 במוזיאון הימי בחיפה. בכנס ש"צלול" לקחה חלק מרכזי בהובלתו השתתפו כ-130 פעילים ופעילות סביבתיים וחברתיים מכל רחבי הארץ.

בין הדוברים בכנס ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, סגן ראש משלחת האיחוד האירופי בישראל, אנדריאה פונטירולי, סגן ראש מועצת עמק חפר, חיזקי סיבק, מנכ"לית איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, ד"ר ליהי שחר ברמן ואחרים.
הכנס נפתח בהרצאה מרתקת של עו"ד חיה ארז בנושא "שימוש בכלים משפטיים לשינוי סביבתי" על הבדל בין עתירה מינהלית ותביעה ייצוגית, ונמשך עם פאנלים וסדנאות בנושאים מגוונים: שמירה על הים מפני זיהום, קידום חוק התלמ"ת, שמירה על חופים פתוחים, ניטור הסביבה באמצעות מדע אזרחי ואתגרי זיהום האוויר והבנייה במפרץ חיפה.

אבי אלבאום, אביו של אופיר אלון ז"ל, אמר: "'כנס משפיעים' הוא לא רק כנס, אלא מפעל מבורך שמפגיש את שומרי הסביבה לחילופי דעות ותובנות… הפיתוח לא צריך להיעצר, אבל עליו להיעשות בצורה שתשפר את איכות החיים והסביבה לאורך זמן".

בכנס נכחו גם פעילי סביבה רבים משכונת בת גלים בחיפה שנאבקים נגד תוכנית בנייה על שטח בנין ה"קזינו" שנמצא על שפת הים, בדרישה לשמור על השטח לטובת הציבור.

בין השותפים לכנס משפחת אלבאום, "צלול" "חיים וסביבה", איגוד ערים אזור מפרץ חיפה, עיריית חיפה, "החברה להגנת הטבע", "מגמה ירוקה", "ירוק בלב", "תנועה ישראלית", "פורום חיפה והסביבה" והאיחוד האירופי התומך בחברה האזרחית בישראל.
צילום: אלונה שרף