הלחץ הציבורי עבד -בוטלה הצעת המחליטים לאשר את הגדלת שינוע הנפט של קצא"א באילת

הלחץ הציבורי והעבודה המשותפת של ארגוני הסביבה, הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים לבלום את המחטף המסוכן להגדיל את שינוע הנפט של חברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א). גורמים בממשלה אישרו שבדיון שהתקיים אתמול בערב, אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקבלה החלטה דרמטית שמורידה מסדר היום את הצעת המחליטים לביטול מדיניות אפס תוספת סיכון למפרץ אילת ואת הצעת ההחלטה שהוביל עד לאחרונה משרד ראש הממשלה, להגדיל באופן מסוכן ובלתי אחראי את היקף שינוע הנפט בין אילת, הנגב ואשקלון.

הדברים עדיין לא עוגנו בהחלטה כתובה ולצד ההישג המרשים ביותר אנחנו יודעים שהמאבק עוד רחוק מלהסתיים היות שקצא"א ושלוחיה בממשלה ימשיכו ללחוץ להגדיל את היתר הרעלים כדי שתוכל לשנע כמויות גדולות יותר של נפט במפרץ.

"צלול" רושמת היום הישג משמעותי במאבק מתמשך וארוך לאחר למעלה מארבע שנות מאבק, בהן אנחנו פועלים, יחד עם עשרות ארגונים, גופים ורשויות מקומיות, נגד לחצים, מצד הגורמים החזקים במשק להגדיל באופן מסוכן ביותר את כמויות שינוע הנפט של קצא"א במפרץ אילת, בנגב ובאשקלון.

"צלול" מברכת את המשרד להגנ"ס, המנכ"ל והשרה ואת ראשי הרשויות המקומיות ראש העיר אילת אלי לנקרי וראש עריית אשקלון תומר גלאם, על עמידה איתנה מול כוחות בממשלה שעשו הכול כדי להעביר את הצעת המחליטים, המסוכנת הזאת, אך נכשלו.

היום אנחנו מוכיחים שוב שהלחץ הציבורי עובד וכשאנחנו צודקים ופועלים ביחד, אנחנו מנצחים.
מדובר בבשורה אדירה לעיר אילת ולכל אוהבי שוניות האלמוגים הנדירות במפרץ, לתושבי העיר ולהמשך קיומה של אילת כעיר תיירות מובילה בישראל.
עמותת "צלול" ומטה הארגונים להגבלת שינוע הנפט של קצא"א ממשיכים לפעול ולעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות. אנחנו נמשיך לפעול ולעצור כל ניסיון להגדלת שינוע הנפט במפרץ, למען בריאות וחיי התושבים באילת, באשקלון ובנגב, למען שונית האלמוגים הנדירה במפרץ ולמען אילת, אשקלון וערי הדרום והנגב שישגשגו כערים מובילות בישראל.