"צלול" לתאגיד אל"ה: יש להגביר את קצב ריקון מכלי המיחזור

מכלי איסוף הבקבוקים עולים על גדותיהם. "צלול" דורשת מתאגיד אל"ה לרוקן אותם ולאפשר לציבור למחזר, וחוזרת על דרישתה להרחיב את החוק

עמותת צלול כתבה מכתב למנכ"לית  תאגיד אל"ה החדשה, ד"ר אורנית רז, אחלה על הצלחה בתפקידה וביקשה שהתאגיד יגביר את קצב ריקון מתקני המיחזור בכל ימות השנה, אך בעיקר בתקופת הקורונה שבה רוב הציבור נמצא בבית וצורך כמות גדולה של מכלי משקה. לדעת "צלול" העובדה שהציבור מתקשה למחזר את המכלים פוגעת בעקרונות החוק ומעודדת השלכת מכלים במרחב הציבורי או בפחים המיועדים להשלכת פסולת רגילה, משם הם מגיעים להטמנה ולא למיחזור.

"צלול" ציינה, שמגיעות  אליה תלונות רבות מצד אזרחים המדווחים שמתקני המיחזור של תאגיד אל"ה – המיועדים לאיסוף בקבוקי משקה גדולים לשם מיחזורם – עולים על גדותיהם וגורמים למפגע סביבתי ותברואי המושך אליו חרקים, מפיץ ריחות רעים וגורם לאכזבה רבה לציבור המבקש למחזר את המכלים. בנוסף, אי מחזור הבקבוקים גורם לבזבוז מיותר של חומר גלם המושלך לזרם הפסולת הרגיל.

עוד כתבה "צלול" שהיא שמבקשת לחזור בהזדמנות זו על עמדתה, שכדי לעמוד ביעדי חוק הפיקדון שחוקק במטרה לשמור על ניקיון המרחב הציבורי ולמחזר חומר ככל האפשר, יש להטיל תשלום פקדון גם על המכלים הגדולים. אי ריקון המכלים בזמן בנוסף ליעדי המיחזור הנמוכים, שגם בהם מתקשה התאגיד לעמוד, הם הוכחה לכך ששיטת איסוף במתקני המיחזור אינה עובדת ויש להחליפה בפיקדון".