"צלול" בהפגנה לסגירת בז"ן

קבוצת פעילים מחיפה ובה נציגי "צלול" ארגנה הפגנה במסגרת יום הסביבה, כנגד המשך פעילות בית הזיקוק לנפט (בז"ן) במפרץ חיפה. לדברי הפעילים, המשך פעילות בז"ן ויתר מפעלי התעשייה הפטרוכימית במפרץ מאיימת על חיי התושבים ולכן הגיע העת לסגור אותם ולפנות את השטח לתעשייה נקייה יותר ומסוכנת פחות. עוד דרשו הפעילים לגמול אתהמשק מנפט ומוצריו ע"י מעבר לתחבורה, תעשייה וחשמל הנשענים על אנרגיות מתחדשות.

בימים של קורונה כשבהם זיהום אוויר מתחבורה פחת במידה ניכרת, ריכוזים גבוהים של בנזן, מסרטן וודאי, נמדדים בתחנות הניטור בסמוך לבתי הזיקוק והתעשייה הפטרוכימית. כך הוכחה שוב השפעתם הסביבתית והבריאותית השלילית.

מחלות רקע הנגרמות (בין השאר) מזיהום אוויר ונמצאות בשכיחות גבוהה בקרב תושבי עוטף מפרץ חיפה הן גורם תמותה מרכזי מנגיף הקורונה. לכן, עכשיו יותר מתמיד, יש להדק את הניטור, הפיקוח והאכיפה על זיהום האוויר, ולא לשלוח את מפקחי הגנת הסביבה לחופשה מאולצת. אנו דורשים כי הממשלה החדשה שעתידה לקום תקדם את תוכנית "מפרץ החדשנות" לפינוי התעשיות המזהמות והבראת מפרץ חיפה.

השתתפו בהפגנה: התנועה הירוקה, צלול, מגמה ירוקה, XR, אזרחים למען הסביבה, סביבתית, הירוקים של חיפה, חיפה בשבילנו, מרכז מחקר סביבתי חיפה, פורום ישובי זבולון למען הסביבה, מנקים את מפרץ חיפה, והקואלציה הבריאות לציבור.