עצומה: עוצרים את הפיכת אילת ואשקלון לערי נפט וגז

החברה הממשלתית קצא"א ומשרדי האנרגייה והאוצר מקדמים בימים אלה תוכניות שתהפוך את נמל אילת למסוף ענק ליבוא ויצוא של נפט וגז נוזלי – נפט מהמפרץ הפרסי שיוזרם היםלאשקלון ומשם לאירופה, וגז שיגיע מהים התיכון לאילת ומשם במכליות למזרח. מאות מכליות נפט ענקיות יגיעו למפרץ אילת, הנפט יישאב ויוכנס לצינורות שעוברים דרך הנגב והערבה עד לים התיכון. צינור גז חדש ועצום יונח לאורך הנגב והערבה עד אילת ויפגע בערכי טבע מוגנים ובנוף בראשית.

אם התוכניות הללו ייצאו לפועל זו תהיה סופה של שונית האלמוגים. הטבע יהפוך לקורבן של הכסף השחור שמסנוור את חברת קצא"א ומשרד האוצר. דליפת נפט, אם מתקלה ואם ממעשי חבלה, ממיכלית או מהצינורות הארוכים, יביאו לחורבן סביבתי שטרם נראה בישראל. חפירות עצומות להנחת הצינור יפגעו באופן בלתי הפיך בערכי טבע, נוף ומורשת.

אין פה שאלה אם אסון יקרה, הוא בטוח יקרה, כך קורה בכל העולם, זה רק עניין של זמן. זה כבר קרה לקצא"א בצינורות בערבה וכך קרה בשנות ה-70 בים סוף ופגע מאוד באלמוגים, וזה יקרה שוב, באופן הרסני, אם התוכנית אכן תצא לפועל.

חתמו על העצומה. עוצרים את תוכניות הנפט והגז ממפרץ אילת.

כסף שחור – עתיד שחור.

אנו קוראים לשר האוצר, ח"כ ישראל כץ, השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל ולשר האנרגיה, ח"כ יובל שטייניץ, לעצור את תוכניות הנפט והגז הצפויות להחריב את אלמוגי ים-סוף, שמסכנות את בריאות הציבור ואת התיירות באילת, ואת בריאות הציבור באשקלון ואשדוד. תכניות אלה יכולות לגרום לזיהום נפט בחופי ישראל, בים התיכון, בים האדום ובתוואי צינורות הגז והנפט לאורך הערבה והר הנגב.

ארגוני הסביבה ופעילים רבים כבר התגייסו למנוע תוכניות הרסניות אלה שמייצרות סיכון בלתי סביר שיגרום לבכייה לדורות. מדינת ישראל בלי חופי אילת והים התיכון היא מקום מדכא וחולני לחיות בו. חתמו על העצומה והצטרפו למאמץ!

הפיצו את העצומה לחברים ומשפחה!