סמוטריץ', הפלסטיק החד פעמי הורג! אל תבטל את המיסוי על החד"פ!

עצומה הדורשת משר האוצר, בצלאל סמוטריץ, שלא לבטל את המס על הפלסטיק החד פעמי. חתמו גם אתם

היום כבר ברור שהפלסטיק החד פעמי גובה מחיר בריאותי וסביבתי כבד: חלקיקי פלסטיק נמצאים במזון ובשתייה שאנו צורכים ואלה חודרים לגופינו. 90% מהפסולת בחופים מקורה בפלסטיק חד פעמי ו 60% ממנה נסחפת לים. לא רק בעלי החיים נפגעים אנושות מזיהום הפלסטיק אלא גם אנחנו שהים הוא מקור עבורנו למים וחיים.  
מחקרים רבים מצאו חלקיקי פלסטיק בלב, בריאות, במחזור הדם, בדם עוברים, בחלב אמהות ועוד. ישנן עדויות שחלק מתוספי פלסטיק ותוצרי לוואי של ייצור הפלסטיק, מסרטנים.
 ביטול המס על כלים חד פעמיים אינו מיטיב עם הציבור, אלא עושה בדיוק ההיפך – ואף גרוע מכך. זהו מהלך שיוביל לזיהום נרחב, למחלות, למוות, ופגיעה חסרת תקדים בחיים שלנו ושל בעלי החיים בטבע.
 החקיקה להפחתת פלסטיק חד פעמי בישראל, מנסה באיחור רב מדי, ליישר קו עם מגמות עולמיות ועם מדינות מתפתחות שאוסרות, מגבילות ומצמצמות את השימוש בפלסטיק חד פעמי מטעמים בריאותיים וסביבתיים. מחקרים מראים שמיסוי על כלים חד פעמיים מביא לצמצום הצריכה והשימוש. חינוך, הסברה ועידוד חלופות יביאו לצמצום נוסף.
 אנחנו קוראים לך, שר האוצר סמוטריץ' – אל תקבל לבדך את ההחלטה על ביטול המיסוי. היוועץ עם מומחים מתחומי הבריאות והגנת הסביבה ולמד את ההשלכות ארוכות הטווח שיש לשימוש בפלסטיק חד פעמי על בריאות האדם ועל הסביבה ואת העלויות החיצוניות הכבדות שיש לכך.
 אנחנו קוראים לך לחזור מההחלטה לביטול המיסוי על כלי פלסטיק חד פעמי. אל תיפול לפוליטיקה צרה שאינה משרתת את כלל הציבור ולא את ציבור בוחריך. בהחלט יש מקום להקל על מגזרים מסוימים, ולשפר את ההטמעה של החוק, אבל חייבים לעשות כל מאמץ להמשיך במגמה של הפחתת השימוש בפלסטיק חד פעמי למען הבריאות, הסביבה והחיים של כולנו.