ניוזלטר יולי 2023 – מתרחבים צעדי המחאה נגד קצא"א

חברות וחברים יקרים,
מטה החירום לעצירת הרחבת שינוע הנפט של קצא"א, ש"צלול" שותפה מובילה בו, יצא בקמפיין בערים אשקלון ואילת תחת הסלוגן "קצא"א עתיד שחור", שכולל שילוט על אוטובוסים וצעדי מחאה נוספים בדרישה מהממשלה שלא להכנע לדרישת קצא"א להגדיל במיליוני טון נפט בשנה את הכמות המותרת לה לשינוע נפט. ההגדלה תאפשרל ל"קצא"א" לשנע כמות עצומה של נפט בים התיכון, לאחסן אותו באשקלון, להעבירו בצינור המתכלה בנגב ובערבה ולהעמיסו במפרץ אילת, תוך סיכון שונית האלמוגים, ההתפלה ובריאות הציבור. האיגוד הישראלי להתפלה ואיגוד רופאי בריאות הציבור שלחו מכתב בהול למשרד ראש הממשלה בו הביעו את התנגדותם הנחרצת להגדלה ובדירשה לעצור את המהלך ולמנוע בכך פגיעה אנושה במי השתיה ובבריאות של כולנו.
במסגרת המאבק של למיגור הפלסטיק החד פעמי, הגישה "צלול", ביום דיונים מיוחד בועדת פנים והגנת הסביבה של הכנסת, שורה של ניירות עמדה עם הדרישה להרחיב את החקיקה לצמצום פלסטיק חד פעמי בישראל – לשפר משמעותית את יישוםחוק הפיקדון, לפתוח את חוק האריזות לתחרות, ולהרחיב את חוק השקיות.
במסגרת המאמצים לקדם משק אנרגיה בר קיימא, המבוסס בעיקר על אנרגיית שמש, ולהגן על הים מפני אסונות נפט פוטנציאליים, שלחנו חברי המועצה הארצית לתכנון ובנייה מכתב ובו בקשה שלא להיכנע לדרישת משרד האנרגייה להמשיך להחזיק באלפי דונמים בים התיכון שיאפשרו המשך הקמה של תשתיות לייצוא פראי וחסר אחריות של הגז הטבעי. במקביל העברנו את דרישתנו שלא לאפשר הרחבה דרמטית של ייצוא הגז ודרישה חד משמעית לשמור אותו, בעיקר, לצריכה עצמית שלנו ושל הדורות הבאים.
במסגרת המאמצים לעצור את מפגעי זיהום הנחלים ברחבי הארץ אנחנו דורשים מהמועצה האזורית גלבוע שלא לגרום לעיכובים בהקמת מתקן ההתפלה לשפכי המפעל שזורמים כיום לנחל חרוד.
 
כדי להגדיל את ההשפעה של הפעילות שלנו אנחנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות, לשתף את המסרים שלנו, להצטרף ל"מגיני הים והנחלים", ולהשקיע בפעילות שלנו באמצעות תמיכה חודשית קבועה ומשמעותית – כי רק ביחד יהיה פה צלול.