הסיכונים במפרץ אילת גוברים – אסור שההיתר הזמני יהפוך לקבוע

ניסיונות שיגור הטילים מתימן לכיוון העיר אילת והמפרץ הם עוד סיבה מדוע אסור לאפשר לחברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א) להגדיל את שינוע הנפט משני מיליון טון נפט בשנה כיום, ל-10 מיליון טון כדרישתה של קצא"א. במפרץ אילת שוכנת שונית אלמוגים נדירה ומיוחדת שיש לה חשיבות רבה לכלכלת העיר ולאלמוגי העולם. פגיעה בהם בעקבות אסון נפט משמעותו פגיעה אנושה בכלכלת העיר ובסביבה. אם לא די בכך, מכליות נפט הן יעד נחשק לטרוריסטים. פגיעה מכוונת במכלית משמעותה הרס המפרץ וסיכון חיי התושבים.
בימים אלה נמצא צה"ל בכוננות עליונה, וגם האמריקאים מתגברים את ההגנה על ישראל. אלא שבתום המלחמה, הגנה זו תפחת ואילת עלולה להפוך למטרה לא מוגנת החשופה למתקפות טרור. גם אם ההגנה תישאר בחלקה, היא אף פעם לא תוכל להיות הרמטית. איום זה מתווסף לאיומים הקבועים על המפרץ – אסונות נפט, תקלות או סתם רשלנות כפי שקורה לא אחת.
מאז פרוץ המלחמה, השבוע נכנסה מכלית נפט שנייה למפרץ אילת שחורגת מהמכסה שהיא שני מיליון טון בשנה. את ההיתר המיוחד קיבלה קצא"א במסגרת מצב החירום וסגירת נמל אשקלון, עם התניה לפיה הנפט מיועד למשק הישראלי בלבד. אלא שאסור בתכלית האיסור שההיתר הזמני הזה יהפוך לקבוע.

כיום, ובעקבות השבעה באוקטובר, ברור לכולנו שגם הבלתי יאמן אפשרי, ולכן חייבים להתנגד להפיכתה של אילת לנמל דלקים שמסכן את אוצרות הטבע הנדירים שבים, את כלכלת העיר ואת חיי התושבים.