המשרד להגנת הסביבה וראשי רשויות דורשים לעצור את קידום הצעת המחליטים לביטול מדיניות "אפס תוספת הסיכון"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג', ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם וראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, שלחו מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ובו בקשה שלא לשנות  מדיניות "אפס תוספת הסיכון" במפרץ אילת ולא להורות לגורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה להפעיל מחדש את סמכויותיהם המקצועיות בהתעלם ממדיניות זו.

המכתב בא על רקע מסקנת דוח סיכום בחינה של הצוות הבין משרדי בראשות משרד ראש הממשלה שדן בנושא זה וקבע שיש לשנות את המדיניות.

במכתב נכתב: "מטרתה של מדיניות ניהול הסיכונים של המשרד להגנת הסביבה היא להפחית סיכונים משמעותיים לציבור בישראל ולבריאותו, לסביבה הימית הרגישה בכלל ובפרט שונית האלמוגים הצפונית בעולם. עמדת המשרד להגנת הסביבה הייתה ועודנה כי יש למנוע הרחבת שינוע הנפט במפרץ אילת המסכנת את הסביבה ועלולה להסב נזקים כלכליים ותירותיים עצומים, שיגרמו לעיר אילת ולמפרץ אילת בשל זיהום ים בשמן ופגיעה אנושה באלמוגים". הבקשה באה על רקע דיון צפוי בממשלה בביטול סמכויות המשרד להגנת הסביבה באשר לדרישת קצא"א להגדיל את כמות הנפט שהיא משנעת.

עוד כתבו: "המסקנה המתבקשת היא שמדובר בהסכם מסחרי בלבד שאין לו מטרה אחרת. הדחיפות בקידום עסקים כלכליים-פינניסים של קצא"א אינה ברורה, במיוחד כשהיא באה על חשבון בריאות הציבור, הביטחון שלו והסביבה. גם כך, לאור פגיעות כטב"מים ופגיעה באוניות ומכליות נפט, הרחבת שינוע הנפט במפרץ אילת מסוכנת בטחונית. לכן, בפועל, מאז נובמבר 2023, לא נכנסו מכלית נפט למפרץ בשל מלחמת "חרבות ברזל" וטוב שכך".