המכרז למשרפת הפסולת במעלה אדומים: בג"ץ דרש מהמדינה לו"ז לביטול או שינוי המכרז. "צלול": ועדת מכרזים מבזבזת זמן יקר. עליה לבטל את המכרז

תושבי מעלה אדומים, בשיתוף עמותת צלול, הגישו ב-2020 עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור הקמתה של משרפת פסולת המתוכננת בסמוך לנבי מוסא (אתר השומרוני הטוב). לפרויקט מתנגדים לא רק התושבים אלא גם ראש מועצת מעלה אדומים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אך למרות ההתנגדות המכרז לא בוטל. במהלך הדיון הודיע בג"ץ שהוא נותן למדינה שהות של שבוע להשיב האם היא מבטלת את המכרז. בדבריו ביקר בית המשפט את התנהלות המדינה שפרסמה מכרז המנוגד לתוכנית. עמותת צלול הודיעה שהיא מברכת על עמדת בית המשפט ומצרה על כך שוועדת המכרזים מתנהלת בצורה מבישה, מבזבזת זמן יקר במקום לבטל את המכרז שראש הממשלה עצמו קבע שיבוטל, במקום לייצר חלופות ראויות של הפרדת פסולת ומחזור בכל הארץ, ובפרט במחוז ירושלים.
ביהמש היטב לחשוף את הציניות של מקדמי המכרז, אשר קוראים למשרפות אשפה ״מתקנים להשבת אנרגיה״, למרות שתרומתם למשק האנרגיה זעומה עד בלתי קיימת. בנוסף, ביהמש ביקר את הגורמים שמנסים לקבוע עובדות בשטח במקום לקדם תכנון מסודר התואם את תכניות החדשות של המשרד להגנת הסביבה.