"צלול" למשרד הבריאות: מינעו את זיהום הלכיש. אפשרו להעביר את קולחי תימורים למאגר קדמה

עמותת צלול, יחד עם ציבור רחב של גולשים ומשתמשי ים,  פנתה למשרד הבריאות בבקשה לבצע בדיקה חוזרת של איכות הקולחים שמפיק מט"ש תימורים ושל הקולחים במאגרי תימורים, לשקול מחדש את סירובו לאפשר את הזרמתם למאגרי קדמה, ולמנוע בכך את הזרמתם לנחל לכיש ולים. הזרמה שגורמת לזיהום הנחל, בשיקומו הושקעו מאמצים ואמצעים רבים, ולסגירת חופי אשדוד לרחצה. באם הסירוב להעביר את הקולחים ימשך, החופים ישארו סגורים גם בראשית עונת הרחצה.

לדברי "צלול" מט"ש תימורים מטפל בשפכים המגיעים מתחום המועצה האזורית באר טוביה ומעביר את הקולחי למאגרי תימורים בבעלות האגודה החקלאית. בעקבות התנגדות משרד הבריאות לעשות שימוש בקולחים להשקייה חקלאית, המאגרים מלאים עד תום וקיים חשש לקריסת דפנותיהם. כדי להקל על הלחץ, ביקשה אגודה תימורים להזרים את הקולחים העודפים, שלטענתם הם באיכות מתאימה להשקייה, למאגר קדמה, אך מאחר ומשרד הבריאות התנגד לבקשה, לא נותרה ברירה אלא להפסיק את הזרמת הקולחים מהמט"ש למאגרים ולהזרימם ישירות  לנחל האלה ומשם לנחל לכיש ולים. 

עוד כתבה "צלול", שבדיקות שערך ארגון עובדי המים במי מאגרי תימורים הוכיחו שהם באיכות שמאפשרת את הזרמתם למאגרי קדמה ולמנוע בכך את הזרמתם לנחל ולים, אלא שמשרד הבריאות סבור אחרת. 

עמותת צלול ביקשה שמשרד הבריאותלבצע בדיקה נוספת של איכות הקולחים, לפני שהוא גורם לפגיעה סביבתית וציבורית קשה, שכן לא יעלה על הדעת שהנחל, הים והציבור הרחב יפלו קורבן לאוזלת ידן של רשויות המדינה שאינן מצליחות למצוא פתרון הולם לקולחים שכמותם רק הולכת וגדלה.