הרעלת הדגים בכינרת – "צלול" דורשת חקירה וצעדי מניעה

אלפי דגים נמצאו מתים בכינרת – בשפך נחל צלמון. מבדיקתם עלה שהם הורעלו בחומר הדברה נוירוטוקסי מסוג "אנדוסולפן", שנועד להדביר חרקים וחיפושיות ושאסור בשימוש באירופה מ-2005 ובישראל מ-2014. על פי החשד, את החומר הזרימו לנחל דייגים במטרה לשתק את הדגים, כדי שאפשר יהיה לאסוף אותם בקלות. אלא שמדובר בחשד ראשוני בלבד וכיווני חקירה נוספים נבדקים. 
החומר הרעיל לא מסוכן  באכילה חד פעמית לאדם בריא, אבל הוא עלול להיות מסוכן לאנשים חולים, ילדים וקשישים והוא מסוכן לבעלי חיים וצפורים שאוכלים את הדגים המתים. משרד הבריאות פרסם הודעה שאפשר להמשיך לצרוך דגים ולא החריג בצו שווק ומכירה של דגים שנדוגו בכנרת בשבוע האחרון. לפי הידוע ל"צלול", הדגים בשוק לא נבדקו. עוד ידוע, שאירועים כאלה קרו גם בעבר. לפני כ-10 שנים נתפס דייג שניסה ללכוד דגים באמצעות רעל, שילם קנס וישב בכלא. מקרים אחרים לא הובאו לדין.
בשל הקושי לתפוס את העבריינים בעבירות מסוג זה, הפתרון המרכזי הוא מניעה. עמותת "צלול" דורשת מכל הנוגעים בדבר – רשות המים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות, לבדוק את האירוע ולנסות למנוע את הישנותו – מהמשרד להגנת הסביבה דורשת "צלול", להדק את הפיקוח על מכירת חומרי הדברה שיש בהם פוטנציאל לסיכון ולאפשר מכירה אך ורק לבעלי רישיון, ממשרד החקלאות מבקשת "צלול" לבדוק האם לא הגיעו דגים מורעלים לשוק ומהמשטרה למצוא את האשמים ולהעמיד אותם לדין. עוד ביקשה "צלול" לקיים שולחן עגול בו ישתתפו כל הגורמים שמטרתו להסדיר את נושא האחריות ב לאירוע מסוג זה בין כל הצדדים.