בעקבות דרישת "צלול" "שברון" לא תקים את חממת האקלים של רשות החדשנות

רשות החדשנות לא בחרה בחברת הנפט "שברון" להקים חממה טכנוגלית בתחום האקלים בעקבות התנגדות של "צלול" למהלך.

את חממת האקלים תקים חברת "נט-זירו יזמות". התחמומים העיקריים בהם תעסוק הם מימן, הפחתת פליטות בתחבורה, בניה, יצור אנרגייה וטיפול במים. בין חברות החממה: החממה החדשה מורכבת ממאגד של קרנות הון סיכון ותאגידים גלובליים מובילים: DK innovation, Total Energies Carbon Solutions, Eren Industries, IP Innovative Power, Blue Minds, BGV, OSEG Group. חברת טוטאל הצרפתית המצטרפת לחממה גם היא חברה שעיקר פעילותה הינו דלקי מאובנים, ומשפיעה לרעה על האקלים. בשנה שעברה, החליטה החברה להעביר חלק מהפוקוס שלה לתחום האנרגיה המתחדשת, והצהירה שתגיע לניטרליות פחמנית עד 2050, בין היתר על ידי השקעה בפרויקטים של אנרגיה סולארית ורוח.

חברת "שברון" התמודדה על הקמת חממת האקלים בשיתוף קונסורציום של חברות ובהן קפיטל נייצ'ר. בתגובה לכך יזמה "צלול" מכתב לרשות ובו דרשה שלא לבחון בשברון שהיא חברת נפט שאחראית במידה רבה למשבר האקלים ושיש לה, לכאורה, הסטוריה ארוכה של זיהומים וסירוב לטפל בהם.

לדברי "צלול": "שברון היא חברה עתירת כסף שמקורו בשנים של פעילות פוגענית ומזהמת, אל לה לרשות החדשנות ליפוח בפח שמציבה "שברון, שכל מטרתה ליצור תמידת ירוקה לפעילותה המזהמת ארוכת השנים".