מגן הים לחודש מאי 2016- גונן שילר

מגן הים לחודש מאי 2016- גונן שילר

בן 13, תלמיד בית הספר הסביבתי "נטעים" ברמת גן. מגן ים של עמותת צלול

ים בשבילי זה הנאה וגם אהבה, אני חותר בקיאק ומשנרקל לפעמים וזה כיף גדול. הבעיה העיקרית שנתקלתי בה היא פסולת רבה שזרוקה בחופי הים. למשל, רשתות דייגים ארוכות שקבורות בתוך החוף

בחוף פלמחים מצאנו רשת ממש ארוכה שהייתה קבורה ליד המים ובתוכה היה המון זבל כמו שקיות, בקבוקי בירה, ומזרקים של חיסונים. הפסולת בחופים היא מלכודת מוות לבעלי חיים ימיים, שגוזלת את מרחב המחייה שלהם או משמשת להם בטעות כמזון שחונק אותם. אני חושב שהצלחתי להגביר בכל בית הספר ובקהילה את המודעות לזיהומים בסביבה הימית.

יחד עם ילדי המנהיגות הסביבתית של בית הספר, בה אני משתתף מזה שלוש שנים, הכנו מצגות, עברנו בין הכיתות וקיימנו פעילויות שממחישות את הנושא. אחת מהפעילויות המעניינות שעשינו הייתה הצגה לילדי הגן בנושא הפסולת בחופים. בקיץ שעבר כתבנו תסריט, הכנו בובות ויצאנו לאשכול גנים נטעים בשכונת בית ספרנו, רמת השיקמה. הצגנו בפני ילדי הגן הצגה שממחישה מה קורה לחיות שנמצאות בחופי הים כאשר הן נתקלות בפסולת, נהנינו וגם ילדי הגן נהנו ולמדו.

החזון שלי מבחינה סביבתית הוא ים נקי יותר. אני אמשיך לפעול לכך ששוניות האלמוגים ישתקמו, שמי השפכים יתמעטו והים שלנו יראה טוב יותר והוא יהיה סביבת חיים ראויה יותר לכל היצורים החיים.

חשוב להיות מגן ים. ככל שאנחנו נהיה כוח גדול יותר ככה נצליח לשפר את מצבו של הים יותר. אני קורא לכולם – ילדים ומבוגרים,להצטרף אלינו! הקליקו והצטרפו גם אתם.

השארת תגובה